Az új peronok igazodnak a CAF Urbos villamosok padlószintjéhez és hosszúságához, így egységesen 26 centiméter magasak és legalább 36 méter hosszúak. Ezért a jövőben kerekesszékkel és babakocsival is akadálytalanul lehet használni a villamosokat. A gyalogátkelőknél rámpa segíti a feljutást, a látásukban korlátozottak közlekedését pedig vakvezető sáv segíti. Ahol az akadálymentes megközelítés nem megoldott – például a Déli pályaudvarnál –, ott új gyalogátkelőhelyet alakítottak ki.
Az átépítéshez kapcsolódó kiegészítő munkák során, több helyen megnövelték a zöldfelületet, új peronberendezést – esőbeállót, padokat, szemetest stb. – helyeztek el, valamint minden peron térkő borítást kapott, a megállók arculata egységessé vált. Az érintett villamosvonal-szakaszok egy részén elvégezték a szükséges vágány- valamint felsővezeték-karbantartási, illetve a villamosok üzembiztonságát fokozó földkábel-építési munkákat. A megállók kényelmesebb megközelítéséhez több helyen kijelölt gyalogos-átkelőhelyek épültek. Valamennyi peronba védőcső került, amely biztosítja a jegy- és bérletkiadó automaták áramellátását. Továbbá 5 helyszínre került új FUTÁR kijelző.
„A megállóhelyek és peronok átépítésével kényelmesebben és biztonságosabban utazhatnak a közösségi közlekedést igénybe vevők” – állítja közleményében a BKK. A peronkorszerűsítési munkák és a felsorolt, kapcsolódó fejlesztések a 99,44 százalékos uniós támogatás felhasználásával valósultak meg, mintegy 2,165 milliárd forintos értékben.
Újbuda