A közösségi finanszírozású projekt lényege, hogy a terméket vagy ötletet egy kampány során népszerűsítik, így keresve vevőket a világ minden pontjáról. A sikeres kampányhoz azonban nem elég a jó ötlet és az ügyesen elkészített videó, mivel - a startup versenyekkel ellentétben - ezeknél nem a befektetőket, hanem a vásárlókat szólítják meg. Bár tökéletes recept nincs, a sikeres kampányhoz célszerű minden felületen elérni a célcsoportot, szükség van profi csapatra, átlátható termékleírásra, és egy színes történetre is.
Boros Regina az OXO Labs kommunikációs és marketing igazgatója több mint 10 éves tapasztalattal rendelkezik az online és közösségi marketing eszközök fejlesztésében és alkalmazásában. Szerinte a crowdfounding előnye, hogy projektgazdák, mivel közvetlenül a vevőkkel álnak kapcsolatban, azonnal visszajelzést kapnak. Úgy véli, nélkülözhetetlen a jó kommunikáció, a profilépítés és a népszerűsítés, rajongói tábort kell létrehozni, akiknek érdemes akár közös eseményt is rendezni. Ugyanakkor szerinte kockázatos is lehet a közösségi finanszírozású projekt, mivel ha a termék nem készül el és nem tudják kipostázni a vevőknek, akkor a bukás nyilvános. Mivel az egész folyamat nyitott, az is megtörténhet, hogy mások lemásolják a projektet a termék elkészülte előtt. A szakember szerint „nagy fába vágja a fejszéjét, aki közösségi finanszírozású projektbe kezd”, de ha ötlete egyedülálló, ha profi csapat segítségét kéri, illetve végtelen kitartással és sok energiával rendelkezik, akkor „merni kell belevágni”.
H. S.