Nemzetközi szintérre készülnek azok a hazai kreatív kisvállalkozások, amelyek bekerülnek a Design Terminál inkubációs programjába. - Ezek a vállalkozások nagyon tudatosak, globális piacban gondolkoznak. Saját területükön ismerik a nemzetközi trendeket, melyekhez mindannyian hozzáadnak valami sajátosat - mondta Böszörményi Nagy Gergely, a Design Terminál főigazgatója.
A kreatívipar fejlődését támogató intézmény mentorprogramjának első szemeszterébe bekerült cégek egyike volt a POS1T1ON Kollektíva. A bútortervezéssel, gyártatással és értékesítéssel foglalkozó vállalkozás olyan területeken kapott segítséget, mint az iparjogvédelem, az üzletfejlesztés, a márkaépítés vagy a tőkebevonás. - Izgalmas félév volt, próbáltunk olyan stratégiát felállítani a következő évekre, amivel nemzetközi szintéren is megjelenhet a márkánk – mondta Kertész Attila, a POS1T1ON Kollektíva vezető tervezője. A cég a programnak köszönhetően kijutott a Design Days Dubai-ra, a Közelkelet és Dél-Ázsia legjelentősebb design kiállítására. A magyar tervezőcsoportot érdeklődéssel fogadta a nemzetközi közönség, már az első napokban több ezer eurós üzeletet kötöttek, illetve kapcsolatba léptek neves forgalmazókkal.
Hasonlóan gyümölcsöző együttműködésről számolt be a Design Terminállal az este másik vendége, a THEFOUR is. A cég ruhatervezői egyértelműen nyitottak a globális piacok felé, miután 2014-ben bejutottak a London Fashon Week hivatalos programjába. A Vengit tagjai pedig legutóbb az Egyesült Államok felé vették az irányt, ahol bemutatták az SBrick-et, azaz az általuk fejlesztett legoelemet, amelynek segítségével okostelefonról lehet irányítani például legoautókat, hajókat.
A Design Terinál 3-6 hónapos mentorálására kreatívipari vállalkozások pályázhatnak. A novemberben induló féléves képzésen, a szakmai zsűri döntése alapján, a Do3D, a Dori Tomcsányi, a Paprikum, a Studio Nomad, az AP Faktura és a November vehet részt.
H.L.