A Mozaik Múzeumtúra iskolai edukációs programban a Bélyegmúzeum, a Diósgyőri vár, a Katonai Emlékpark Pákozd, a Leskowsky Hangszergyűjtemény, a Magyar Földrajzi Múzeum, a Magyar Nemzeti Múzeum, a Magyar Nemzeti Múzeum Esztergomi Vármúzeuma, a Magyar Természettudományi Múzeum, az MTVA Rádió- és Televíziótörténeti Kiállítóhely, a Petőfi Irodalmi Múzeum, a Postamúzeum, a Reptár – Szolnoki repülőmúzeum, valamint a Siklósi Vár múzeuma vett részt interaktív, érdekes foglalkozásokkal. Egy-egy alkalommal minimum 5 múzeum foglalkozásait tartották; történelemben, természettudományokban és művészetekben is kalandozhattak a felső tagozatosok.
Az adott év egy jeles emlékévéhez is kapcsolódtak feladatok, vetélkedők, ez az első alkalommal az „Arany 200”, a második tanévben pedig a „Reformáció 500” volt. A diákok a témával minden alkalommal már előzetesen foglalkoztak és kiselőadásokat, produkciókat állítottak össze, amelyeket a rendezvény napján bemutattak. - Minden interaktív múzeumpedagógiai foglalkozás során a gyerekek kommunikációja, együttműködési készsége, a kreativitása is nagymértékben fejlődött, amelyeket a hagyományos, frontális oktatás keretein belül nem lehet ilyen hatékonyan erősíteni. A célunk ismét közkedveltté tenni a múzeumba járást a fiatalok körében és bízunk benne, hogy a jövőben még több megyébe és határon túli magyar nyelvű iskolába eljuthatunk ezekkel az aktivitásokkal – fogalmazott Vargacz Alexandra,a Felelős Szülők Iskolája ügyvezetője.
Makranczi Zsolt, a programot lebonyolító Örökség Kultúrpolitikai Intézet igazgatója elmondta, igyekeztek minél többféle tematikájú, gyűjtőkörű múzeumot bevonni és lehetőséget biztosítani számukra, hogy megmutathassák magukat a program keretein belül. - A legfőbb célunk pedig az, hogy a Mozaik Múzeumtúra által megszólított gyerekek később múzeumlátogatókká váljanak. Kiemelten fontosnak tarjuk, hogy most foglalkozunk ezzel a korosztállyal, hiszen most tudjuk őket bevonni a leginkább. Azt szeretnénk, ha a múzeumhoz az a képzet társulna fiatal korban, hogy ott jó lenni, érdekes és hasznos kiállításokon és programokon vehetünk részt, ami még a tanulásban is segít.
Az edukációs programban sok innováció került az aktivitások közé a digitális világ bekapcsolásával, a VR (virtuális valóság) szemüvegek, a táblagépek és különféle okoseszközök használatával, mindemellett a régebbi korok emlékei, leletei, csontjai, vagy éppen 140 éves telefonközpontja is megelevenedett a diákok előtt.