Újbuda

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
április 20. szombat, Tivadar

Ügyintéző

Újbuda   |   2018, február 28 - 13:42
Nyomtatóbarát változatSend by email

Most induló rovatunkban a mindennapi életben felmerülő gyakorlati kérdésekkel, ügyes-bajos ügyekkel, és azok minél egyszerűbb megoldásával foglalkozunk.

Elektronikus ügyintézés tíz lépésben

1. Kattintson a http://kozigazgatas.ujbuda.hu/ugyintezes oldalon az eljáró szervezeti egységre, itt részletes tájékoztatást kaphat az érintett egység összes ügytípusáról. Ellenőrizze, hogy az adott ügynél van-e lehetőség az elektronikus eljárásra, ezt minden esetben a következő logó jelzi:

2. Ha az adott ügy beküldhető e-Papíron, ellenőrizze, milyen dokumentumok szükségesek az ügyindításhoz.

  • Ha formanyomtatványt kell benyújtani, akkor az ügyleírásnál jelölt formanyomtatványt töltse ki, és kinyomtatás után írja alá, vagy ha rendelkezik elektronikus aláírással, azzal hitelesítse. Ellenőrizze, hogy minden szükséges melléklet is rendelkezésére áll-e a feltöltéshez. A szükséges mellékleteket felsorolja az ügyleírás és a formanyomtatvány is.
  • Ha szabadszöveges benyújtásra van lehetőség, akkor elég egy egyszerű levél megfogalmazása az e-Papír felületen.

3. Ezt követően kattintson az „e-Papír” ikonra vagy a „Benyújtható itt” hivatkozásra, vagy böngészőjében nyissa meg a https://epapir.gov.hu weboldalt.

4. Jelentkezzen be ügyfélkapus azonosítójával.

5. A címzett mezőre kattintva válassza ki a „Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzata” mezőt, majd az indítandó ügynek megfelelő ügytípust. Ha nem talál megfelelő ügytípust, az „Egyéb” kategóriát jelölje.

6. Ha nem természetes személyként, hanem gazdasági társaság nevében kíván eljárni, pipálja ki az azonosító adatok alatt található „Cégkapuból küldve szeretnék e-papírt benyújtani” rubrikát, majd adja meg a képviselt szervezet adószámát. Szervezet nevében csak ügykezelő vagy adminisztrátor tud e-Papíron keresztül eljárni.

7. Ha már folyó ügyben keresi a hivatalt, adja meg az ügy hivatkozási számát. Minden egyéb mező szabadon választott szöveggel kitölthető. Ezt követően kattintson a „Tovább a csatolmányokhoz” gombra.

8. Húzza bele vagy adja hozzá a csatolmányok mezőhöz a küldeni kívánt dokumentumokat. Ezt követően hitelesítse csatolmányait a „Hitelesítés” funkcióval.

(Ha minden dokumentumot legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírással látott el, erre nincs szükség.)

9. Kattintson a „Tovább a véglegesítéshez” mezőre, és a „Küldés” gomb megnyomását követően küldeménye perceken belül meg is érkezik tárhelyünkre.

10. Az érkeztetési és letöltési igazolás, valamint a hivatal válasza az Ügyfélkapus/

Cégkapus tárhelyére érkezik majd, amit a tarhely.gov.hu bejelentkezést követően ér el.