Újbuda

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
április 18. csütörtök, Andrea, Ilma

Újonnan alakult cégeket vizsgál a NAV

Újbuda   |   2016, február 23 - 11:19
Nyomtatóbarát változatSend by email

Minden tízedik új céget megvizsgálnak, külön figyelnek azokra a vállalkozásokra, amelyek úgy helyezik át székhelyüket, hogy közben a tevékenységüket ugyanott folytatják.

Gazdaság fehérítése, adócsalások visszaszorítása, önkéntes jogkövetésre ösztönzés, a versenysemlegesség fenntartása – ezen a négy pilléren nyugszanak a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) ellenőrzései az idén a múlt héten nyilvánosságra hozott ellenőrzési útmutató szerint. Fontos újdonság, hogy differenciáltan kezeli az adózókat: súlyosabb szankcióra számíthatnak az adóelkerülők, ugyanakkor az apróbb hibák elkövetőit méltányosabban elbírálásan részesülnek.

Réczei Géza, a Winkler, Barna és Társai Ügyvédi Iroda adószakértő ügyvédje szerint az új szemlélet jelentős és pozitív előrelépés, azonban a gyakorlatban ez nem fog lényeges változást jelenteni vizsgálatok lefolytatása során. Csak az adóvizsgálat végén derül ugyanis ki, hogy „jó vagy rossz” az adózó, ehhez pedig mindenkit ugyanolyan alaposan meg kell vizsgálni.

Kiemelten figyeli majd a NAV ugyanakkor az újonnan alakult, illetve a székhelyüket az adóvizsgálat elkerülése miatt áthelyező cégeket. Az irányelv értelmében minden tízedik új céget megvizsgálnak, és külön figyelnek azokra a vállalkozásokra, amelyek úgy helyezik át székhelyüket, hogy közben a tevékenységüket ugyanott folytatják (különösen, ha Pest megyébe „vándorolnak”, vagyis székhelyszolgáltatót használnak azért, hogy kisebb legyen az adójuk). A vagyonosodási vizsgálatok is átalakulnak: nem önállóan folytatják majd ezeket, hanem a cégek és az érintett személyek vizsgálata kapcsolják össze, ha bűncselekmény lesz feltételezhető.

Az ellenőrzött területek listája kiegészült az idén az épületet tervező mérnökökkel, az üzletviteli tanácsadássl foglalkozó cégekkel, de a korábbi évekhez hasonlóan az építőipar, a mezőgazdaság, a gépjármű szektor vállalkozásai, valamint az informatika, étterem- és szállás szolgáltatás területén működő adózók számíthatnak ellenőrzésre. „Mivel az önellenőrzés lehetősége az ellenőrzés megkezdésével megszűnik, érdemes átgondolni a vállalkozásoknak, hogy a szerződés, számla, teljesítésigazolás mellett megvannak-e azok a dokumentumok, üzleti partner szabályszerű működését igazoló iratok, amelyek a tevékenység valódiságának igazolására alkalmasak, mert ezek hiánya súlyos következményekkel járhat még egy szabályosan működő vállalkozás esetében is.” – javasolja Dr. Réczei Géza.

forrás:vilaggazdasag.hu