A Citadella miatt a főváros egyik legkedveltebb turisztikai célpontja a Gellért-hegy, ahol óránként akár 30 turistabusz is megfordul, amely fokozott légszennyezettséget jelent az itt élők számára. A sikló megépítése a tömegközlekedést -a tervek szerint- nem fogja befolyásolni, a beruházás célja a turistabusszal terhelt forgalom enyhítése. A siklót épp ezért úgy tervezik meg, hogy képes legyen a turistabuszok forgalmát kiváltani, azaz óránként kilencszáz ember szállítását tudja majd megoldani. A beruházás összege előzetes becslések alapján nagyjából 1,5 milliárd forint lesz, átadás után viszont akár évi egymilliárd forint bevételt is hozhat, amit a főváros a zöld területek fejlesztésére szeretné fordítani.
A főváros az állammal és a kerületekkel is egyeztetett az elképzelésről, a tárgyalások továbbra is folytatódnak, a tervekhez pedig várják a lakók véleményét is, amelyet jövő héttől online kérdőív formájában fognak tudni kitölteni az érdeklődők.
A sajtótájékoztatón az is elhangzott, hogy a főváros pályázott az Európai Unió LIFE programjára, ahol akár 1 milliárd forintnyi támogatást is nyerhet természetvédelmi rehabilitációs célokra. Bardóczi Sándor fő tájépítész úgy fogalmazott, sikeres elbírálás esetén nemcsak a Gellért-hegy térsége, hanem a kerület több pontja, így egyebek mellett a Feneketlen-tó, Sasad, és Sas-hegy környéke is érintett lesz a zöld rehabilitációban. A pályázati eredmény kihirdetése 2021 februárjában várható.