Eredményt hirdetett a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a budai fonódó villamoshálózat kivitelezésére tavaly decemberben kiírt közbeszerzési eljárásban. A szerződés megkötése után megkezdődhet a jelenleg széttagolt budai villamosvonal-hálózat egységesítésének kivitelezése. A BKK Igazgatósága döntésének értelmében a villamoshálózat Bem rakparti ágát a BEM Tram Konzorcium építheti meg közel 4,4 milliárd forintért, a Margit körúti ág kivitelezésére az ÓBUDA Tram Konzorcium mintegy 8,2 milliárd forintos ajánlatát fogadták el.
Az eljárás lezárásával döntő közelségbe került, hogy új, átszállásmentes észak-déli irányban egész Budát átszelő vonalak jöjjenek létre – áll a BKK közleményében. A Fővárosi Önkormányzat és a BKK beruházása az Új Széchenyi Terv Közlekedési Operatív Programjának keretében európai uniós és hazai forrásból valósul meg. A Margit körúti ág kiépítését 90,4 százalékban, a Bem rakpartiét 63,8 százalékban uniós támogatásból finanszírozzák.
A korábbi - már nem közlekedő - 17-es villamos és három másik budai járat, a 19es, a 41-es és a 61-es vonalának összekötésével átszállás nélkül lehet majd eljutni Óbudáról Kelenföldre, Albertfalvára, a BAH-csomóponthoz vagy a Móricz Zsigmond körtérre.
Tervezett villamosjáratok a budai fonódó villamoshálózat kiépülése után (a BKK közlése szerint a 4-es metróval kapcsolatos tapasztalatok alapján még lehetnek változások)
18-as: Hűvösvölgy – Kelenföldi vasútállomás
19-es: Bécsi út/Vörösvári út – Kelenföld vasútállomás
41-es: Bécsi út/Vörösvári út – Kamaraerdei Ifjúsági Park
47-es. Deák Ferenc tér – Budafok, Városháza tér
49-es: Deák Ferenc tér – Csóka utca
56-os: Hűvösvölgy – Móricz Zsigmond körtét
61-es: Bécsi út/Vörösvári út – Savoya Park
BKK