A koncepció alapelvei között rögzítették, hogy a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) és a főváros közötti, a BKV Zrt. tulajdonosi jogainak gyakorlására irányuló megbízási szerződést, így a BKK-nak a BKV feletti egyes tulajdonosi irányítási, utasítás adási jogait megszüntetik.
A BKK Közút Zrt.-t leválasztják a BKK-ról, majd mindkét céget a Budapesti Városigazgatás Holdingba integrálják, a főváros egyes tulajdonosi jogainak gyakorlását így átadják a BVH-nak.
Az elfogadott határozat szerint a közlekedésszervezői feladatellátás alapvetően továbbra is a BKK feladatkörét képezi. A közutak kezelésével, fenntartásával és üzemeltetésével kapcsolatos közfeladatok azonban a BKK Közúthoz kerülnek. A jövőben önálló gazdasági társaságként működő BKK Közút a saját nevében és javára szedné be a közútkezelési díjakat, és ugyancsak oda csoportosítanák át a taxiállomásokkal kapcsolatos feladatokat. A személyszállítási szolgáltatás és az azt közvetítő szolgálatok ellenőrzése a BKK-nál marad.
A közlekedésfejlesztési projektekkel kapcsolatosan arról döntöttek, hogy a BKK a már folyamatban lévő és közeli lejáratú fejlesztési feladatokban eljár a mielőbbi lezárás érdekében. A többi folyamatban lévő vagy tervezett fejlesztésekkel kapcsolatos feladatokat pedig megosztják a Főpolgármesteri Hivatal, a BKK, a BKK Közút, a BKV és az Enviroduna között.
Tarlós István főpolgármester az ülésen azt mondta: a tulajdonosi jogokat a törvény által címzett jogos tulajdonos visszakéri. Hangsúlyozta: nem akarják, hogy a BKV "egy minden szempontból kiszolgáltatott rabszolga szerepébe süllyedjen".
MTI