Tájékoztatásuk szerint szerdán kilenc óra előtt leállt a MÁV számítástechnikai szervere, a szakemberek a szerver gyártóját bevonva jelenleg is dolgoznak a hiba elhárításán. A leállás a MÁV (www.mav.hu) és a MÁV-START (www.mav-start.hu) honlapját, az e-Ticket jegyeladási rendszert és a vasútállomási jegykiadó automatákat érinti, emiatt nem lehet a korábban az interneten vásárolt vasúti menetjegyeket átvenni az automatákból. Az Elvira menetrendi kereső és az otthon nyomtatott jegyvásárlás továbbra is elérhető a www.elvira.mav-start.hu linken.
Közleményük szerint a műszaki hiba miatt nagyobb várakozási időre kell számítani a pénztáraknál, de a társaság több pénztár megnyitásával csökkenti a sorban állást. Menetjegyváltáshoz a budapesti belvárosi menetjegyiroda (V. kerület, József Attila u. 16.) igénybevételét is javasolják, amely a mai napon 9-től 18 óráig tart nyitva.
Azokon az állomásokon, ahol a jegykiadó automata nem működik és pénztár sincs, a vonaton pótdíj nélkül lehet jegyet venni. Azok az utazók, akik már az interneten keresztül már megváltották de még nem nyomtatták ki a jegykiadó automatából belföldi menetjegyüket, a jegy nélkül is felszállhatnak a vonatra az alábbi feltételekkel:
- megadják a jegyvizsgálónak az e-mail címüket és a vásárlás időpontját;
- a jegyvizsgáló utasleadási lapot állít ki az utazás adatai alapján;
- Az utasleadási lapot az utasnak el kell juttatnia a MÁV-START Zrt. ügyfélszolgálatára e-mailben (eszrevetel@mav-start.hu), faxon (06-1-511-2093), levélben (MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálat, 1426 Budapest, Pf.: 56.) vagy személyesen;
- amennyiben később igazolódik, hogy az utasnak volt érvényes jegye a rendszerben, az utasleadási lapon szereplő díjakat nem kell megfizetni. Az intézkedéshez utasok közreműködését kérik.
A társvasutak érintettsége folytán az ebben az időszakban interneten vásárolt nemzetközi jeggyel utazók – ha még nem vették át a menetjegyüket – csak új menetjegy váltásával kezdhetik meg utazásukat. Az újonnan váltott jegyet kezelési költség levonása nélkül visszaváltják, amennyiben az utazást követően az utas az internetes vásárlási adatait (regisztrált e-mail cím, a vásárlás időpontja), és az újonnan váltott eredeti jegyét benyújtja a MÁV-START Zrt. az Ügyfélszolgálatára. Kérik, hogy az át nem vett jegyeket utólagosan már ne vegyék ki a kioszkokból. Az Ügyfélszolgálat elérhetőségeiről és helyszíneiről a MÁVDIREKT 06-40-49-49-49 telefonszámán lehet érdeklődni.