Újbuda

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
december 25. szerda, Eugénia Karácsony

Vasbeton köpenyt kap a Déli alagútja

Újbuda   |   2015, március 18 - 15:47Nyomtatóbarát változatSend by email

Tart a Déli pályaudvarra vezető alagút bejárata melletti-feletti támfal és rézsű ideiglenes helyreállítása. A munkálatok során jelenleg vasbeton köpenréteget helyzenek el a rézsűn.

Március 5-én kezdődött a Déli pályaudvarra vezető alagút bejárata melletti-feletti támfal és rézsű ideiglenes helyreállítása. A munka legkésőbb április közepéig tarthat. A kivitelező Gradex Mérnöki és Szolgáltató Kft. emberei betonszórással biztosítják a támfalat. - A kivitelezés legkésőbb április közepéig tarthat - állítja a MÁV Zrt. korábbi közleményében.

Mint ismert, január 25-én támfalkövek hullottak a sínekre a Déli pályaudvari vasúti alagút kelenföldi oldalán, másnap pedig a támfal is megcsúszott. A MÁV Zrt. a támfal első megcsúszásakor lezárta az alagútnál lévő egyik vágányt és átszervezte a Déli pályaudvar közlekedését, január 31-én pedig teljesen lezárta a pályaudvart. Újbuda Önkormányzata független szakértőket kért fel az eset kivizsglására, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) szakértőinek műszaki jelentése szerint nem terheli felelősség az önkormányzatot a Déli pályaudvar forgalmának leállításához vezető rézsűcsúszásért. A szakvélemény kimondja, hogy a rézsű megcsúszását, és ennek következményeként az alagút kapuzatának sérülését az alsó dolomitrétegen végigcsurgó rétegvíz okozta, így a Csukló utcán összegyűlt csapadékvíz nem volt hatással az eseményekre.

A Déli pályaudvar vasúti közlekedésben betöltött feladatát jelenleg a Kelenföldi Vasútállomás látja el, a menetrend szerint a déliig közlekedő vonatok kindulási- és végpontja is Kelenföldön van jelenleg.

Újbuda