Újbuda

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
november 30. szombat, András, Andor

A tervezettnél olcsóbban épülhet meg a budafoki kocsiszín

Újbuda   |   2016, január 25 - 15:13Nyomtatóbarát változatSend by email

Az eredetileg becsült nettó 7 milliárd 216 millió forint helyett nettó 5 milliárd 728 millió forintért tervezheti és építheti meg a budafoki kocsiszínt az STR Építő Kft. - az eredmény a hétfői Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.

A BKK Budapesti Közlekedési Központ Zrt. által kiírt nyílt közbeszerzés alapján a kocsiszín a Közlekedésfejlesztési Operatív Program (KÖZOP) részeként, "A Budapest villamos és trolibusz járműfejlesztés I. ütem" projekt keretében valósul meg.
A 7 ajánlattevő közül a legalacsonyabb összegű ellenszolgáltatást kínáló lett a nyertes.
Ajánlatot tett még a WIS HOLDING Befektetési és Kereskedelmi Zrt., a Colas Alterra Zrt., az A-HÍD Zrt., a KÉSZ Építő és Szerelő Zrt., a KÖZGÉP Zrt., továbbá közös ajánlattevőként a TTD Expert Zrt., a VIV Zrt. és a Vortex Építő Építőipari és Generálkivitelező Kft. is.

Mint ismert, a Fehérvári út 247. szám alatt található kocsiszín az új, CAF villamosok érkezéséhez kapcsolódóan hamarosan teljesen átépül. Az Index cikke szerint atelep 1899-ben nyitotta meg kapuit, és mai formáját, kis túlzással persze, 1914-re nyerte el. Nem villamosoknak, hanem a Budapest-Budafoki Helyiérdekű Villamos Vasút kocsijainak épült. Az első vonal a Gellért térről az akkor még önálló községnek számító Nagytéténybe vezetett, majd kapcsolódott hozzá a budaörsi és törökbálinti szárnyvonal. A budafoki remíz 1963-tól üzemeltetett villamosokat, többek között itt állomásoztak a forgalomból pár éve kivont UV-k, és 1980-ben ide jöttek a Tátra motorkocsik is.

Az elmúlt évtizedekben számos alkalommal toldozták-foldozták az épületeket, a rendszer kissé bonyolult, és nem is túl praktikus, hogy a villamosokkal ide-oda kell tolatni a mosáshoz, naponta elvégzendő vizsgálatokhoz, kiálláshoz, satöbbi.

A jelenlegi épületeket jórészt elbontják, és a látványtervek alapján egyfajta Holnapolisz jön létre a XI. és a XXII. kerület határán. A régebbi épületek közül egy raktárként szolgáló csarnok és egy BKV-s lakóház marad meg.

Újbuda