Társadalmi egyeztetést kezdeményez a Budapesti Közlekedési Központ a 4-es metróhoz kapcsolódó buszhálózat átalakításról. Az egyeztetés célja, hogy a XI. kerületi buszjáratok fejlesztésével könnyebben elérhető legyen a metró, a buszok hatékonyabb szolgáltatást nyújtsanak és javuljon a XXII. kerület közlekedése is. Az elmúlt években a metróvonal indításával összefüggő hálózatfejlesztés eredményeként Újbuda déli része és Budafok-Tétény felől új, a metró elérését segítő járatok indultak, a felszíni járatok mellett azonban megmaradtak a metróval lényegében párhuzamosan haladó buszvonalak. A BKK utasforgalmi felmérései szerint ezek a járatok veszítettek népszerűségükből.
A BKK tavaly ősszel a 7-es és a 33-as járatcsalád átalakításával kapcsolatban kérte ki az utasok véleményét; most ezt a javaslatot bővítette ki, fejlesztette tovább, reflektálva a nagyszámú és korántsem egységes elképzelésekre. Az új javaslat célja, hogy a metróval párhuzamos buszjáratok helyett még jobb felszíni kapcsolatot nyújtson a 4-es metróhoz. Érinti a Buda különböző területeiről a Rákóczi út térségébe beérkező, illetve Zugló és Újpalota felé továbbközlekedő buszjáratokat, nem változnak a belváros és Újpalota közötti vonalak, azonban a Buda felé továbbközlekedő autóbuszok nem a metró felett közlekednének tovább. Kedvezőbbé válna többek között Gazdagrét, Kelenvölgy és Farkasrét metrókapcsolata. A Kelenvölgyet érintő járatok struktúrájának átalakításával módosulna néhány, a térségben közlekedő járat forgalma is és javulna a 4-es metró közösségi közlekedési kapcsolata Budafok-Felsőváros, illetve Budatétény lakóterületei felől is. A Rózsakert utcai lakótelep felől a Balatoni úton át Kelenföld vasútállomásig a gyorsjárati kínálat jelentősen bővülne, egyúttal egyszerűsödne Budafok-Felsőváros autóbusz-hálózata.
A javaslat a http://www.bkk.hu/te/m4-felszin/ oldalon ismerhető meg, az utasok és a lakosság észrevételeit ugyanezen az oldalon várják március 16-ig.
Újbuda