Mosóczi László közlekedésért felelős helyettes államtitkár a program zárórendezvényén kifejtette: a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a 2014-2016. évi Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram és 2015-2016. évi Intézkedési Terve keretében hirdetett pályázatot idén februárban. A tréningekre öt járműkategóriában - motorkerékpár, személygépkocsi, teherautó vagy nehézpótkocsi, autóbusz, és ADR, azaz veszélyes áruk szállítása - lehetett jelentkezni. A speciális közlekedésbiztonsági oktatásokat korcsoportokhoz és fő kockázati tényezőkhöz igazodva alakították ki. Hozzátette, hogy az érdeklődés meghaladta a várakozásokat, a motorosok és autósok számára biztosított helyek a regisztráció megnyitása után 1,5 órán belül beteltek. A személygépkocsis képzésnél a 300 részvevőn túl további több mint 3400 vezető regisztrált a várólistára. A 100 sikeresen próbálkozó mellett 840-en jelezték igényüket a motorkerékpáros tréninglehetőségre.
Mosóczi László elmondta: a résztvevők hasznosnak találták a képzést, a Közlekedéstudományi Intézet adatfelvétele alapján a tréning elején mért teljesítményük átlagosan 23 százalékkal javult.
A tárca közleménye kiemeli: a közúti balesetek kiváltó okai között kimagasló az emberi hiba aránya, tízből kilenc esetben a sofőrök hibás magatartása az ok, leggyakrabban a sebesség helytelen megválasztása. Tízből hat baleset elsődleges oka az emberi hiba. Sok más körülmény mellett - figyelmetlenség, fáradtság - gyakran a vezetéstechnikai ismeretek hiánya vezet veszélyhelyzetek kialakulásához, vagy teszi elkerülhetetlenné a balesetet – írták.
MTI