Újbuda

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
december 4. szerda, Borbála, Barbara

E-ügyintézés Újbudán

Újbuda   |   2018, január 9 - 12:27
Nyomtatóbarát változatSend by email

2018 január 1-jétől hivatalunk új ügyintézési elektronikus csatornákon is elérhető. E-Papíron, és 2019. májusától az E-önkormányzati Portálon keresztül is várjuk megkeresésüket legtöbb ügytípusunkban. (Azokban, ahol nem kötelező a személyes megjelenés, vagy az okiratok egyéb – nem elektronikus módon történő benyújtása.)

  

Tisztelt Ügyfelünk!

  

Tájékoztatjuk, hogy a gazdálkodó szervezetek (cégek, egyéni vállalkozók... stb.) jogi képviselők, költségvetési szervek, köztestületek, közigazgatási hatóságok számára az eljárások megindítására csak elektronikusan van lehetőség, az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól 2023.éviCIII. törvény(Dáptv) alapján.

Hivatalos elektronikus kapcsolattartásra szolgáló elérhetőségeink az e-ügyintézés biztosításához.

Hivatal teljes neve Hivatal rövid neve KRID
Polgármesteri Hivatal UJBUDA 202117330
Adóügyi Osztály UJBUDAADO 242915339
Önkormányzat UJBUDAONK 751124183
UJBUDAHUMANPOLITIKA UJBUDAK01 451256772

 

Tájékoztatjuk természetes személy ügyfeleinket, hogy részükre az elektronikus ügyintézési szolgáltatások igénybevételéhez, valamint az elektronikus űrlap szolgáltatás igénybevételéhez ügyfélkapu regisztráció szükséges, mellyel kapcsolatos tájékoztatás elérhető a www.magyarorszag.hu oldalon.

  

Felhívjuk figyelmüket, hogy a természetes személyeknek – amennyiben ügyeit elektronikusan kívánja intézni – az ügyintézési rendelkezésének nyilvántartásába (a továbbiakban: rendelkezési nyilvántartás) alaprendelkezést szükséges tenni az elektronikus ügyintézés engedélyezése céljából.

  

A rendelkezési nyilvántartás szolgál az ügyfelek ügyintézési rendelkezéseinek, illetve meghatalmazásainak rögzítésére. A rendelkezési nyilvántartás a https://rendelkezes.kekkh.gov.hu/rny-public/ címen érhető el Központi Azonosítási Ügynök szolgáltatáson keresztüli azonosítást követően.

  

Az E-papír alkalmazás használatával kapcsolatosan felhívjuk szíves figyelmüket, hogy, amennyiben egy adott ügy az E-önkormányzati Portálon rendszeresített űrlapon (iFORM) elérhető, akkor az adott űrlap jogszerűen csak e portál alkalmazásával nyújtható be, ugyanazt az ügyet E-papír szolgáltatáson keresztül előterjesztve, azt a hatóságnak be nem nyújtottnak kell tekintenie!

  

Budapest Főváros XI. kerület Újbudai Polgármesteri Hivatala e-papír illetve az E-önkormányzat portálon publikált elektronikus nyomtatványain keresztül biztosítja az elektronikus ügyintézés lehetőségét ügyfelei számára.

 

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2023.évi CIII: törvény (a továbbiakban:Dáp tv.) az elektronikus ügyintézést biztosító szerv és az ügyfél elektronikus kapcsolatának általános szabályait, továbbá az elektronikus ügyintézést biztosító, valamint egyéb szervek informatikai együttműködésével kapcsolatos rendelkezéseit tartalmazza.

A 137/2016. (VI. 13.) Korm. rendelet 13. § (5) bekezdésében foglaltak alapján Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzata Polgármester - Jegyzője a következő utasítást hozta az elektronikus aláírási és bélyegzési eljárás rendjéről: 13/2023. (VI. 1.) Polgármesteri - Jegyzői utasítás a Polgármesteri Hivatal és az Önkormányzat elektronikus aláírási és elektronikus bélyegzési szabályzatáról.

Újbuda Önkormányzatának minősített aláírási listája

Újbuda Polgármesteri Hivatalának minősített aláírási listája

 

Az E-ügyintézési tv. 1. § 17. b) pontja alapján a helyi önkormányzat és a polgármesteri hivatal elektronikus ügyintézést biztosító szerv, amely 2018. január 1. napjától köteles az ügyek elektronikus intézését az E-ügyintézési tv-ben meghatározottak szerint biztosítani.

  

Az egy munkanapot meghaladó, és a beadvány elektronikus úton történő benyújtását gátló üzemszünet, üzemzavar esetén az ügyfél a Polgármesteri Hivatalban a hagyományos ügymenet alapján jogosult papír alapon benyújtani a beadványt és mellékleteit abban az esetben is, ha az adott eljárástípusban a vonatkozó jogszabály alapján kizárólag elektronikus ügyintézésre van lehetőség.

  

Amennyiben Hivatali Kapun keresztül intézi az ügyeit, az alábbi KRID kódokon keresztül teheti meg:

Hivatal teljes neve Hivatal rövid neve KRID
Polgármesteri Hivatal UJBUDA 202117330
Adóügyi Osztály UJBUDAADO 242915339
Önkormányzat UJBUDAONK 751124183
UJBUDAHUMANPOLITIKA UJBUDAK01 451256772

   

Az ügyintézéssel kapcsolatos információkat – többek között az elektronikus eljárás lehetőségét (az E-papíron megvalósítható ügyintézéshez szükséges formanyomtatványokkal együtt), ide kattintva érheti el, lebontva szervezeti egységenként és ügytípusonként.

  

Kérelme beküldését követően minden további tájékoztatás az Ügyfélkapu, a Cégkapu tárhelyére, illetve a Rendelkezési Nyilvántartásban megjelölt e-mail címére érkezik az eljáró ügyintézőtől, így gyorsabb és egyszerűbb módon intézheti magán- és hivatalos ügyeit Önkormányzatunkkal.

    

  

Az E-papír szolgáltatás Ügyfélkapuval vagy Cégkapuval rendelkező ügyfeleink részére a http://epapir.gov.hu/ felületen nyújt ügyintézési lehetőséget, a CÍMZETT – BUDAPEST FŐVÁROS XI. KERÜLET ÚJBUDA ÖNKORMÁNYZATA mezők, és az ÜGYTÍPUS aktuális ügyre vonatkozó kategóriájának kiválasztását követően. Tájékozódni az ügyleírásokról az SZÜF (Személyre Szabott Ügyintézési Felület) felületen lehet.

  

Amennyiben az adott ügytípusban az ügyintézés oldalon rendelkezésre áll formanyomtatvány, kérjük, hogy a kitöltött formanyomtatvány és a tájékoztatóban szereplő további csatolmányok elektronikus benyújtásával, minden egyéb esetben pedig szabad szöveges beadványával forduljon hivatalunkhoz.

  

Az e-ügyintézés folyamatát videónkon, ide kattintva követheti végig.

  

   

2019 májusától űrlapjaink bizonyos ügytípusokban az E-önkormányzati Portálon is elérhetők. Az űrlapokat Ügyfélkapuval vagy Cégkapuval rendelkező ügyfeleink – bejelentkezés után – az ÜGYINDÍTÁS, és BUDAPEST XI. KERÜLET, mint település kiválasztását követően érik el. Ha az űrlap online kitöltését választja, akkor személyes adatait a központi nyilvántartásokból automatikusan feltölti a rendszer, ezzel jelentősen kényelmesebbé téve ügyintézését.

   

Az Önkormányzati Hivatali Portálon az elektronikus ügyintézés folyamatát ide kattintva, vagy a cikk végén a videó képre kattintva követheti végig.

   

      
  
E-ÖNKORMÁNYZAT PORTÁL
  
Tájékoztatás az elektronikus űrlap kitöltésével kezdeményezhető eljárásokról, az elektronikus űrlapok elérhetőségeiről:

https://www.youtube.com/watch?v=HUVBW-I4KpQ

https://www.youtube.com/watch?v=SVrS8mKM5As

https://www.youtube.com/watch?v=CozRxAKvsNU

https://www.youtube.com/watch?v=ZBJ-tAHXKXE

https://www.youtube.com/watch?v=txf1V52_ilY

https://www.youtube.com/watch?v=VD1WFLI__WU

https://www.youtube.com/watch?v=p0ge6K_Mjsg

DÁP - Ügyfélkapu+ | Közigazgatás



Kapcsolódó tartalmak: