Újbuda

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
november 8. péntek, Zsombor

Közlekedés: vásárolja jegyét, bérletét online!

Újbuda   |   2020, március 19 - 16:08
Nyomtatóbarát változatSend by email

Járványveszély elmúltáig bezárnak a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) ügyfélközpontjai, a MÁV-Start is átszervezte és korlátozta ügyfélszolgálatait.

Összesen tizennégy ügyfélközpontot zár be a járványveszély miatt a BKK, a jegyek és bérletek továbbra is megvásárolhatók mintegy 370 automatából és kilenc - továbbra is nyitva tartó – pénztárban a Batthyány téren, az Örs vezér terén, a Puskás Ferenc Stadionnál, a Blaha Lujza téren, a Corvin-negyednél, Újpest-központnál, a Nyugati pályaudvarnál és a Nagyvárad téren. Vonaljegyet, gyűjtőjegyet sok viszonteladónál is lehet vásárolni.

A BKK azt javasolja, hogy a járványveszély idején az utasok a közlekedési mobiljegy alkalmazásban vásárolják meg jegyüket, bérletüket. Bár egyelőre nem kapható az összes jegytípus, a leggyakrabban használt bérletek és napijegyek elérhetőek. További információ a www.bkk.hu/mobiljegy oldalon találhatók.

A járványhelyzet miatt az elmúlt napokban jelentősen visszaesett a közösségi közlekedés kihasználtsága, szerdai adatok szerint a járatok telítettsége átlagosan 10 százalék alatti.
A március 13. után pótdíjazott utasok esetében az utólagos személyes bérletbemutatás öt munkanapos határidejét csak az ügyfélközpontok újranyitásától kell számolni. A helyszíni és az alappótdíj befizetésére a BKK az online átutalásos fizetési módot ajánlja. Az ehhez szükséges számlaszám az ellenőrtől kapott pótdíjelismervényen is szerepel. A pótdíjcsekken megadott befizetési határidő is változik: kettő helyett tizenöt munkanapon belüli megfizetéssel mérsékelhető 8 ezer forintra a 16 ezer forintos pótdíj. Egyéb ügyfélszolgálati ügyekben a BKK ügyfélszolgálata a +36-1 3-255-255-ös telefonszámon és a bkk@bkk.hu email-címen érhető el.

Változott a MÁV-Start személyes ügyfélszolgálatainak működése

A járványügyi helyzet miatt a MÁV-Start is átszervezte és korlátozta személyes ügyfélszolgálatai működését. Március 19-étől korlátozott szolgáltatással és új helyszíneken várják az ügyfeleket. A vasúttársaság arra kéri utasait, hogy jegy- és bérletvásárlás esetén részesítsék előnyben a MÁV applikáció használatát és az e-vonatjegy váltását.

Az utasok a nap 24 órájában fordulhatnak a MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálathoz a +36 (1) 3 49 49 49-es, vagy a +36 (20/30/70) 499 4999-es telefonszámon, írásban a https://www.mavcsoport.hu/ugyfelszolgalat/uzenetkuldes címen vagy az eszrevetel@mav-start.hu e-mail címen.