A nyilvános próbaidőszak indulása óta mintegy ezer tesztelő kötött szerződést a BKK-val, és próbálta ki Budapest közbringáit. A BKK ügyfélközpontjaiban 5-10 perc alatt kötöttek szerződést és többségük már teljesítette is az előírt legalább tízszer 10 perces bringahasználatot. Az észrevételek többnyire technikai jellegűek voltak. Ezek alapján a BKK már dolgozik a rendszer „parkolás” és „visszaadás” funkcióinak egyszerűsítésén, mivel néhány alkalommal a kerékpár úgymond „eltűnt a rendszerből”. A társaság szerint a tesztelők ilyenkor figyelmetlenül „parkolás” funkción hagyták a biciklit, és a tesztelés idejére biztosított virtuális egyenleg lemerült, a rendszer pedig letiltotta hozzáférését a kerékpárokhoz. Lapunk úgy tudja, hogy arra is volt példa, amikor lefagyott a szoftver és ezért nem lehetett az egyébként már helyére került biciklinél beállítani a visszaadás funkcióját.
A rendszert és a bicikliket üzemeltető Közbringa Kft. dolgozik azon is, hogy a kormány infótábláinak rögzítésére jobb megoldást találjon, mivel a tesztelés során néhány tábla letörött. A biciklik kopóalkatrészeit szükség szerint cserélik a szakemberek.
Sokan jelezték, hogy a kerékpárok nehezek, egyes felhasználók azt tapasztalták, hogy „a kerékpár nem gurul rendesen”. A BKK közleménye szerint a MOL Bubi bringái megerősített vázzal, strapabíró és a pesti útviszonyokat jól tűrő tömörgumikkal készültek. Ezek a fedélzeti számítógép, az elektromos lakat, az akkumulátor miatt nehezebbek a hagyományos bicikliknél, de tömegük nem akadályozza használatukat, ennek ellenére a társaság vizsgálja más típusú tömör abroncs használatának lehetőségét - mondják. A tesztidőszak végére a váltóvédő burkolat is minden közbringára felkerül majd.
A rendszer alapvetően megfelelően működik a fenti kisebb technikai kérdésektől eltekintve, az éles üzem beindítására is rövidesen sor kerül - állítja a BKK.
Újbuda