Újbuda

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
április 18. csütörtök, Andrea, Ilma

Csoportos kiállítás nyílt a 60+ Fotókör képeiből

Újbuda   |   2015, június 11 - 15:00
Nyomtatóbarát változatSend by email

A boldogság forrásai címmel rendezett kiállítást a 60+ Fotókör az Újbudai Szenior Programközpontban. A megnyitó június 10-én volt, a képeket szeptember 1-jéig lehet megtekinteni.

A Lágymányosi Bárdos Lajos Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola és Gimnázium növendékei furulyaszóval és népdalokkal, kórusa pedig Schubert-duettekkel teremtette meg az ünnepi hangulatot. A tárlatot Hoffmann Tamás polgármester nyitotta meg.

– Az újbuda 60+ Fotókör az egyik legdinamikusabban fejlődő “vadhajtásunk”, hiszen a Médiaműhelyből kinőve, tagjai önszerveződővé váltak. Sokukat már régebb óta vonzott a digitális fotózás, így úgy döntöttek, meg is tanulják a lehető legmagasabb színvonalon. Összejárnak, előadásokat tartanak egymásnak, kirándulásokat, programokat szerveznek, ahol fotóznak, aztán kiértékelik az eredményt. A falra kerülő képekből közel ötven kiállítás nyílt az elmúlt években. Egyéni és csoportos is. A mostani tárlat két fő téma köré szerveződött: az egyik a gyerekarcok, a másik a virágok mint az élet boldogságának forrásai – mesélte Toldi Tamás, a 60+ Program referense.

– Olyan témát kerestünk, ami minden fotóst foglalkoztat. Részint a családról szól, részint a természetről, valamint arról, hogy érezzük magunkénak ezt a világot – mondta Áment Zsóka, a 60+ Fotókör vezetője. Huszonegy fotográfus képeiből válogatták ki azt az egy-két legjobbat, ami keretbe került. Vannak köztük olyanok, akiknek több mint öt éve hobbijuk a fényképezés, és van, aki csak idén csatlakozott. – A falon látni egy általunk készített alkotást, nagy élmény érzelmileg is, és önbecsülés szempontjából is – árulta el Áment Zsóka a tárlatokat mozgató szervezőerő eredendőjét. – Egyre több tagunknak van önálló kiállítása. A csoportos tárlatok már ritkábbak, amit nagy sikernek könyvelek el – tette hozzá.

H. L.