Dabóczi Kálmán kedden, a rendszer indításának első évfordulóján Budapesten azt mondta, a régi rendszerben autósok, kényszerből a tömegközlekedést választók és gyalogosok voltak, a közlekedési nemek között pedig nem volt "átjárás", de a Mol BuBival alternatívát adtak a közlekedőknek, akik kiegészítő eszközként használják a szolgáltatást.
Az első évben 815 ezer bérlés volt, 22 ezer felhasználót regisztráltak, és naponta több ezerszer bérlik ki az almazöld kerékpárokat átlagosan 15 percre. Olyan balesetről a BKK-nak nincs tudomása, amelyben a közösségi kerékpáros rendszert használók érintettek voltak, és fontos eredményként említette, hogy nem lopják a bicikliket.
Dabóczi Kálmán azt is elmondta, hogy a Mol BuBinak közösségszervező feladata is lett: sokszor baráti társaságok közösségi élményként bérlik ki a kerékpárokat és járják velük a várost.
A további fejlesztés a vezérigazgató szerint akkor lesz eredményes, ha a város kerékpáros infrastruktúráját is javítják és a közlekedési kultúrát is fejlesztik. Hozzáfűzte, hogy több állomás létesítéséhez piaci szereplők jelentkezését is várják, hogy ne kelljen az uniós pályázatokra, évekig elhúzódó tervezési ciklusokra várni.
A Mol BuBi rendszert hosszas tesztelési időszakot követően 2014. szeptember 8-án indították el, az első hónapban majdnem négyezren váltottak bérletet. A legutóbbi, nyári bővítés után jelenleg a város 11 kerületében 96 gyűjtőállomás, 2109 dokkoló és 1150 kerékpár használható.
MTI