– Körülbelül fél éve sikerült az első úgynevezett felhegesztést elvégezni, ez csökkenti a zajhatást. Ám folyamatosan meg kell ismételni a munkálatokat ahhoz, hogy az eredmény tartós legyen – mondta lapunknak Varga Gergő önkormányzati képviselő. – Lakossági bejelentések nyomán a BKV Zrt.-nek jeleztük, hogy zajosak a villamosok, és az ott dolgozó munkatársak gyorsan reagálva megint elkezdték felújítani és rendbe rakni ezeket a szakaszokat. Ez a jövőben is így lesz, körülbelül féléves időintervallumokban kell ellenőrizni, és ha szükséges, akkor javítani is ezeket a síneket – tette hozzá.
Mint arról már beszámoltunk, az Újbuda egyik legforgalmasabb részén élők egyébként is sok zajtól szenvednek: a régi panelházak nem mérséklik számottevően a közlekedés hangjait, a közelben építkezés zajlik. A sarki üzleteket és pavilonokat lebontották, ám egy odahelyezett dohánybolt hangos áramfejlesztője sokakat zavart. Az ideiglenes üzlet ugyan elkerült onnan, ám a kereszteződés túloldalán lévő trafik vevői közül sokan isznak és szemetelnek az utcán, ami folyamatos gond a köztisztasági munkatársaknak is. Ilyen körülmények között kiemelten fontos, hogy ahol csak lehet, enyhítsék a zajhatást. Szerencsére a villamossínek esetében már a korábbi felhegesztésnél is határozott javulást tapasztaltak az érintettek.
– Az említett kereszteződésben az 1-es villamos projektje során az elérhető legkorszerűbb zajcsökkentő hatású, legújabb típusú anyagokból megépített szerkezetek kerültek a pályába. A 17-es, 19-es, 41-es, 47-es, 49-es, 56-os és 61-es járatok sűrű forgalma miatt azonban a nyomkarima éle a vályú fenekét koptatja. Egy idő után a kerekek elérik a sín futófelületét, ami további, jelentősebb zajt generál – magyarázta Vajda Szabolcs főmérnök, a BKV Zrt. munkatársa. – A kopásokat javító-felrakó hegesztéssel végrehajtott beavatkozással tudjuk megszüntetni, több lépcsőben, üzemszüneti időszakokat kihasználva. A hegesztésekkel visszapótoljuk az elkopott anyagot. A geometriai határokon belül még megengedhető mértékű többletet is felraktunk az eredeti szerkezet szintjéhez képest, ami megnöveli a várható működési időt – hangsúlyozta a főmérnök.