A 80-as években indult Gábor Áron művészetfelfogására kezdettől fogva a radikális eklektika volt jellemző. Nem foglalkoztatja ugyan a formai egység kérdése, mégis első pillanatra felismerhető, markánsan egyéni formavilágot teremtett. A szemléleti alap közössége és az egyéni kézjegy kapcsolja össze a különféle médiumokban létrehozott munkáit.
A különféle rétegeket egymásra vetítő, különféle tapasztalásokat és ismereteket egymással vegyítő, különféle jelrendszereket összemosó módszere tipikusan századvégi, mondhatni ezredvégi világszemléletet és ízlést tükröz. - Világszemlélet és ízlés szorosan összetartozó mozzanatok, különösen egy olyan termékeny, ösztönösen ráérezve és tudatosan kutatva egyaránt dolgozó művész esetében, mint amilyen Gábor Áron – írta róla a galéria kiadványában Hegyi Lóránd. A művész mondanivalóját rendszeresen közvetíti a mozgókép eszközével is. Ezúttal az európaiságot, illetve hazánk Európán belüli létét hangsúlyozta filmes installációival.
T.D. - ÚjbudaTV