A Portfolio szerint a Déli pályaudvar legnagyobb problémája, hogy az alagút bejáratától irányonként csak egy sínpáron közelíthető meg, melyen a különböző irányokból érkező vonatoknak ezért "osztozkodniuk" kell. Ez jelentősen limitálja a Déli kapacitását, illetve a többi pályaudvarnál jóval zavarérzékenyebbé teszi. A Délinek mind külseje, mind belseje rosszabb állapotban van, mint a másik két nagy pályaudvar, ráadásul tovább ront a helyzeten, hogy jelentősen megoszlanak a véleményének az épület esztétikai értékével kapcsolatban. A pályaudvarhoz kapcsolódó épületek, valamint egyéb infrastrukturális elemek is rossz állapotban vannak.
A Déli pályaudvar környékén bezárásra javasolt területen számos olyan létesítmény is elhelyezkedik, ami nélkülözhetetlen a vasúti forgalom fenntartásához. Ezeket mindenképp el kellene költöztetni, a nagy kérdés azonban az, hogy hova. A leglogikusabbnak tűnő Kelenföldön jelenleg inkább a vasúti terület csökkentése a cél az intermodális csomópont bővítése kapcsán, nem pedig annak növelése. Az ország nyugati feléből érkező vonatoknak eddig is három lehetséges budapesti végállomásuk volt a Déli pályaudvar helyett: Kelenföld, Kőbánya-Kispest és a Keleti pályaudvar. A Déli esetleges bezárása esetén ezeknek a vasútállomásoknak kellene átvenniük a forgalmat, a kapacitásuk viszont ehhez nem elegendő, ahogy az a Déli korábbi, ideiglenes lezárásai során világossá vált.
Szintén problémát jelent, hogy szűk a Kelenföldet Pesttel összekötő pálya keresztmetszete, ami limitálja, hogy hány vonat közlekedhet Kőbánya-Kispest vagy a Keleti felé. Ezt a problémát azonban felismerték, már évek óta tervezik a Déli összekötő vasúti híd harmadik vágányának kiépítését. Ezeken felül gondot okoz még az is, hogy a Kelenföld és a kőbányai elágazás közötti szakaszon hiányoznak a megfelelő átszállási kapcsolatok.
A lap szerint, ha bezárják a Délit, mindenképp biztosítani kell a gyors összeköttetést Kelenföld és a 2-es metró budai vége között. Többször felmerült már a 2-es metró meghosszabbítása a Déli pályaudvartól Kelenföldig, ez amellett, hogy egy rendkívül drága, utasforgalmi szempontból nem feltétlenül egy indokolt beruházás. Egy másik lehetséges opció egy vágánypár meghagyása Kelenföld és a Déli között, ingavonatok közlekedtetésével. Egy harmadik, szintén többször felmerült megoldás egy alagút építése Kelenföld és a Nyugati pályaudvar között. Két vágányt az elővárosi vonatok, kettőt pedig a távolságai vonatok használnának, a megszűnő Nyugati pályaudvar alatt pedig többvágányos földalatti főpályaudvart alakítanának ki.
forrás: portfolio.hu