Újbuda

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
november 22. péntek, Cecília

Nem véletlenül vizsgálják a Déli pályaudvar bezárását

Újbuda   |   2015, március 5 - 14:13
Nyomtatóbarát változatSend by email

Megkezdődött a Déli pályaudvar alagútjának helyreállítása, mégis folyik a találgatás, hogy bezárják-e végleg a főváros harmadik legforgalmasabb, jelenleg üresen álló vasútállomását.

A Népszabadság szerint nem alaptalanok a Déli pályaudvar esetleges bezárásáról szóló hírek. A lap úgy tudja, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) elkezdte vizsgálni, miként lehetne véglegesen Kelenföldre költöztetni az értékes területet használó óriási vasútállomás utas- és vonatforgalmát. A hetven éve újra és újra előkerülő, majd elsikkadó ötlet feltehetőleg azért került ismét előtérbe, mert a januári alagútomlás nyomán a MÁV látszólag Kelenföldről is kiszolgálja utasait.

A Portfolió szerint az állomás átköltöztetése nem annyira egyszerű, az utasforgalom jelentős növekedéséhez egy jóval nagyobb létesítményre van szükség. A déli pályaudvaron megforduló 10-12 ezer emberrel a kelenföldi vasútállomás 8-10 ezres forgalma 20-25 ezerre nőne. Ráadásul Kelenföldön egyelőre a sínkapacitás nem teszi lehetővé déli által ellátott vonatforgalom ellátását sem. Ugynakkor azt is ki kell találni, hogy a MÁV hol fordítja meg, készíti elő, esetleg javítja járműveit, melyekre Kelenföldön egyelőre nincs lehetőség. A kapacitásokat pedig csak tovább csökkentette, hogy az állomás őrmezői oldalán tervezett P+R parkoló kialakítása miatt a pályaudvar 28 vágányából nyolcat elvettek.

A Kelenföldi pályaudvar fejlesztése nem kis tétel, az új utasforgalmi terminál kialakítása önmagában is milliárdos költséget jelent az utasperonok számának növelésével együtt. Új peronok kialakítása miatt pedig a nemrég elékszült aluljárókat is át kellene építeni. Ugyanakkor a MÁV korábbi tájékoztatása szerint nincs tervben a Déli Pályaudvar bezárása.

Újbuda

Nem véletlenül vizsgálják a Déli pályaudvar bezárását