Utolsó fázisához közelít az 1-es villamos vonalának meghosszabbítása, így a szükséges próbaüzemet figyelembe véve, várhatóan még idén nyáron megindulhat a forgalom a most épülő szakaszon. A beruházás eredetileg tervezett befejezési határidejét módosítani kellett, mert a kivitelezés során előre nem látható közműmunkák elvégzésére volt szükség, emellett jogszabályváltozás miatt a végállomási helyiségek kialakítása az eredeti tervek szerint már nem volt lehetséges. A létesítmény megépítéséhez szükséges engedélyeztetés jelenleg is folyamatban van. Várhatóan minden egyéb kivitelezési munka befejeződik áprilisig és nem kell számítani a végállomási térségen kívüli közúti forgalom korlátozására.
A CAF várhatóan év végéig szállítja le a hosszabb vonal kiszolgáláshoz szükséges öt új, 56 méter hosszú szerelvényt, ezzel hétköznap csúcsidőben is jelentősen javítják a fővárosban közlekedő alacsonypadlós, korszerű szerelvények arányát.
Az 1-es villamos meghosszabbítása a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása, amelyet az unió 8 milliárd forinttal támogat, a teljes bekerülési költség 8,6 milliárd forint.