Újbuda

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
július 5. vasárnap, Emese, Sarolta

Online edzés – óvatosan

Újbuda   |   2020, április 9 - 10:48
Nyomtatóbarát változatSend by email

Egészségünk és mentális erőnk megtartása érdekében fontos, hogy az otthon töltött hetekben is minden nap iktassunk be rendszeres testmozgást az életünkbe. Tucatjával „dobja fel a gép” a közösségi oldalakon a különböző online edzéseket. Tényleg ilyen egyszerű volna? Csak választunk egyet a sok közül, és máris belevághatunk? Szakembereket kérdeztünk.

Abban mindenki egyetért, hogy a testmozgás elengedhetetlen, ám az is, hogy informálódjunk, mielőtt belevágunk egy online edzésbe. A szakértők óva intenek a hirtelen felindulásból kiválasztott, visszajelzés nélküli edzéstervektől.

Szakembertől kell tanácsot kérni

Hegedűs Ágota, az Ágó és Évi online tornacsoportja egyik alapítója pilatesoktatóként és preventív gerinctrénerként, funkcionális edzőként és triplextrénerként dolgozik. Azt vallja, hogy a motivációt magunknak kell meglelni, de szakembertől kell tanácsot kérni a mozgáshoz. – Az Ágó és Évi online tornacsoport közösségébe mi azokat hívtuk meg, akiket személyesen ismerünk, tisztában vagyunk a mozgáskoordinációjukkal. Vannak a csoportban Amerikában élők, és vannak, akik Magyarországról csatlakoztak hozzánk. Az ingyenes, bevezető, rövid videóink mellett nemrég megkezdődtek az online órák – teljes áron, interaktív formában, adva van a kontroll és a javítás lehetősége. Tapasztalataink szerint az órák vidáman, kreatívan, sok nevetéssel tarkítva telnek, ami hihetetlenül fontos ezekben a nehéz időkben. Ami még ennél is lényegesebb: kell bizony az az edző, aki törődik velünk, aki javít és segít, nem pedig csak feltesz valami ingyenes tartalmat a közösségi oldalakra, ahol csupán magát mutogatja, mindenféle odafigyelés és kontroll nélkül. Én azt javaslom, hogy mindenki keressen egy hiteles edzőt, aki törődik is a csoportjával. Egyeztessünk vele a lehetőségekről, konzultáljunk az edzéstervről. Ha ezekre nem hajlandó, azonnal keressünk valaki mást – hangsúlyozta a szakember.

Nem mindegy, kivel és hogyan

– A másik alapvető dolog, hogy soha ne csapjunk bele kellő előkészületek és hozzáértés nélkül az online tornába – hívja fel a figyelmet Hegedűs Ágota. – A mostani időkben valóban lehet találni mindenféle mozgásformákat, a jógától a saját testsúlyos edzésen keresztül a zenés boxig vagy a thai-chiig. Mindent, amivel akár a dühünket, szorongásunkat, tehetetlenségünket is le tudjuk vezetni. De nem mindegy, kivel és hogyan. Megfelelő szakember nélkül épp az ellenkezőjét érhetjük el annak, amit szeretnénk – tette hozzá.

Ne így és ne most kezdjünk valami újba!

Kondákor Linda jógaoktató azt emelte ki, hogy ha eddig kibírtuk jóga nélkül, akkor ne most, és ne egy videó segítségével kezdjük el, hiszen egy rosszul kivitelezett gyakorlat akár sérüléseket is okozhat. – A gyógytornát viszont mindenkinek nagyon szívesen ajánlom. Jótékony hatása akkor is fantasztikus, ha nem beteg vagy sérült az ember, csupán arra vágyik, hogy jól átmozgassa magát. Én azt javaslom mindenkinek, hogy gyógytornagyakorlatokra keressen rá a neten, és ezeket végezze otthon. Remek dolog a rengeteg ingyenes online jógaóra, de nem biztos, hogy mind hiteles. És ami a legfontosabb: ne most kezdjünk el videók alapján jógázni, ha eddig nem tettük! – mondta az oktató.

Ha egészségesek vagyunk, nincs sérvünk, gerinc- vagy szívproblémánk és magas vérnyomásunk, akkor a következő gyakorlatokat nyugodtan végezhetjük naponta:

  • fejkörzés, nyakkörzés
  • állásból előrehajlás
    (könnyített módon, hajlított térdekkel)
  • nyújtózás, oldalra hajlások
  • lábujjhegyre állás, guggolás

60+ programok az interneten

Bizonyára Ön is elolvasta, meghallgatta, és reméljük, be is tartja azokat az intelmeket, amelyek fontosak és szükségesek a koronavírus okozta megbetegedés elkerüléséhez. A járványhelyzet kellemetlen, de szükséges megszorításokat igényel napi életvitelünkben is; önmagunk ellátása körülményesebb lett, kerülnünk kell a közösségeket, a közösségi programokat, csak kellő óvintézkedések mellett beszélhetünk szomszédainkkal, új és régi ismerőseinkkel és így tovább.

Mindezek betartása nem lehet vita tárgya, de nem szabad elmennünk azon tény mellett, hogy a megszokott életmód, az aktivitás és az élettér csökkenése az idős embereknek lelkileg és fizikailag több kellemetlenséget, nagyobb terhet jelenthet, mint a fiataloknak.

Éppen ezért az aktivitás megőrzése, mindennapjaink tudatosabb szervezése ma fontosabb, mint a járványt megelőző időkben. Kérjük, keressék és figyeljék az Újbuda 60+ Program Facebook-oldalát és az idosbarat.hu oldalt, ahol a körülmények figyelembe vételével igyekszünk segítséget nyújtani az otthon töltött idő tartalmas eltöltéséhez.

T. E.

LEGFRISSEBB
OLVASTA?
×

Átadták a Pro Urbe Újbuda és Pro Communitate Újbuda díjakat

Rangos kitüntetéssel ismerte el az önkormányzat a kerület fejlődéséért, az újbudaiak életkörülményeinek javításáért, szellemi és anyagi javainak gyarapításáért végzett több évtizedes munkát. Az elismeréseket a B32 Galéria és Kultúrtérben adták át július 2-án.

LAKOSSÁGI FELHÍVÁS az erdő- és szabadtéri tüzek megelőzésére  

Az enyhébb tavaszi időjárás beköszöntével egyre többen választanak szabadtéri programot és tevékenységet, ennek során fokozottabb figyelmet kell fordítani a szabadban keletkező tüzek megelőzésére. A veszélyt a száraz aljnövényzet és avar jelenti, amelyben könnyen és gyorsan terjed a tűz, különösen erős szél esetén. A szabadtéri tűzesetek keletkezésének fő oka az emberi gondatlanság. A károk akkor előzhetőek meg a legkönnyebben, ha tisztában vagyunk a biztonságos szabadtéri tűzgyújtás és a tűzmegelőzés alapvető szabályaival.