A hatvanas-hetvenes évek formatervezése a tárgyak használati funkciójának kedvezett, kevesebb lehetőséghez juttatva ezáltal a hazai üvegipar művészeit. Ugyanakkor a ’60-as években indult a stúdióüveg-mozgalom: az amerikai Toledói Egyetemen Harvey Littleton és Dominick Labino beindították hutájukat és kialakult a modern szemléletű üvegtervezés is.
Vida Zsuzsa akkoriban a budapesti Képző- és Iparművészeti Gimnáziumban tanult, majd a prágai iparművészeti főiskola ösztöndíjasaként ismerte meg a cseh üvegkultúrát. Pályáját az egyedi alkotó módszerek kidolgozása és a kísérletezés jellemzi. Az anyag, a fény-árnyék játéka, az átlátszóság, a tükröződés változatossága újabb és újabb „funkcióvesztett” szobor készítésére inspirálta. Nem hagyományos használati eszközöket és dísztárgyakat tervezett, hanem autentikus, magas színvonalú műveket.
Vida Zsuzsa kiállítása március 13-áig látható a B32 Galéria és Kultúrtérben.
D. B. S.