A Mol Limo közösségi autómegosztó szolgáltatás keretében kezdetben 100 elektromos, valamint 200 benzinüzemű Volkswagen Up!-ból áll a flotta. A szolgáltatási terület 60 négyzetkilométer, amibe a belső területek mellett frekventáltabb külső kerületek - Óbuda, Angyalföld, Zugló és Újbuda - részei is beletartoznak. A társaság 2020-ra a szolgáltatás működési területét Budapest közigazgatási határáig kiterjesztené, illetve megduplázza flottáját, fokozatosan emelve benne az elektromos autók arányát. A szolgáltatási területbe még idén bevonnák a repülőteret, 2020-ra pedig a külvárosok is. A flotta évente 100 elektromos autóval bővül majd, 2020-ban pedig a terv szerint már csak ilyen járművek alkotják az autóparkot. Az ehhez szükséges fővárosi fejlesztések mellett a Next-E konzorcium tagjaként a Mol egy 252 darabból álló elektromos töltőhálózatot épít ki a régióban 2020-ig. Budapesten az év végéig még 10 helyszínen telepítenének elektromos töltőpontokat.
A szolgáltatás a mollimo.hu felületén vagy mobilalkalmazáson érhető el, a regisztrációs díj jelenleg 5900 forint. A Mol Limót az ingyenes első 30 napot követően a rendszeres felhasználók 990 forint havidíj mellett, percenként 66 forintért, február 25-ig percenként 33 forintért lehet igénybe venni regisztrációval, míg alkalmi felhasználóknak nem kell havidíjat fizetni, viszont ők percenként 77 forintért autózhatnak majd.
A parkolási díj be van építve a szolgáltatási díjba; amikor a felhasználó kiszáll az autóból, a parkolási szolgáltatás azonnal elindul, és leáll, ha a használó visszaül a volán mögé. Az elektromos hajtású autók parkolása ingyenes Budapesten.
A közösségi autómegosztás a társaság 2030-ig szóló stratégiájába is illeszkedik, amelyben kitüntetett szerepet kaptak a mobilitási szolgáltatások is. A Mol célja az is, hogy Budapest mellett a szomszédos országok fővárosaiban is elindítsa a szolgáltatást, illetve azt is mérlegelik, hogyan lehetne Magyarország távolsági közlekedésére is kiterjeszteni azt - például nyáron a Balaton irányába. A szolgáltatással a Mol nem titkolt célja az is, hogy megtegye az első nagyobb felkészülő lépést az önvezető autók korára. A közösségi autómegosztásra kulcsszerep vár a jövő nagyvárosaiban; a közösségi autózásban élenjáró városok tapasztalatai szerint egyetlen megosztott autó képes öt vagy akár tíz saját gépkocsit kiváltani - fogalmazott Ratatics Péter, a Mol csoport fogyasztói szolgáltatásokért felelős igazgatója az eseményen.
forrás: portfolio.hu