Kényelmes város kialakításáról beszélt a minap Tarlós István főpolgármester, most pedig elkezdődött a budai fonódó villamos kivitelezése. Elmondta, hogy kidolgozott projekt van arra is, hogy az 1-es villamos kimenjen a Vörösvári útra egészen az esztergomi vasútvonalig. Elmondása szerint további kötött pályás fejlesztésekben gondolkodik, erre példaként a Bajcsy-Zsilinszky úti villamosközlekedés helyreállítását és egy Újpalotát érintőt kötött pályás összeköttetést említett.
Ismertette, hogy a projekt Széll Kálmán téri ága 12,5 milliárd forint, és itt kötik össze a 17-es villamost a 61-essel, a Bem rakparti szakasz pedig 5,2 milliárd forintból épül meg és a 17-es villamost a 19-es és 41-es vonalakba kapcsolja be. Ha az 1-es villamost átvezetik a Rákóczi-hídon, akkor a fonódó villamos összeköti annak két végállomását is - tette hozzá.
A főpolgármester a tervezés során legkritikusabb pontnak a Margit-híd alatti átvezetést nevezte, ugyanakkor jelezte: a két villamosvágány egy sáv szélességet igényel, a közúti sávok megmaradnak, a buszsáv pedig megszűnik.
A beruházás során akadálymentesítik a közlekedést, felújítanak több pályaszakaszt és közterületeket, a villamos pedig gumibetétes hangcsillapított pályán megy majd, csökkentve a zajterhelést.
MTI