Az elmúlt két évben elkészítettük a terveket, megszereztük az építési engedélyeket, voltak szakmai viták a kerületekkel, ezeket is sikerült megnyugtatóan lezárni, ők is megadták a szükséges hozzájárulásokat. Minden akadály elhárult az elől, hogy indulhasson a budai fonódó kivitelezése - mondta Vitézy Dávid.
A Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója hozzátette: a kivitelezés mindkét ágára lefolytattuk a közbeszerzési eljárást, ebben tudtunk eredményt hirdetni. Három nagy kivitelező társaságból álló konzorcium nyerte meg mindkét eljárásunkat, kicsit több mint 12 milliárd forintért épülhet meg a budai fonódó villamoshálózat.
Azt, hogy pontosan mikor indulhatnak meg a munkák, nem merem pontosan megmondani, mert az ilyen típusú, nagy kivitelezési közbeszerzéseknél sajnos teljesen szokványos, hogy a vesztes ajánlattevők megtámadják az eljárást, és közbeszerzési döntőbizottság előtt végződik az ügy, ami akár több hónapig is eltarthat - hangsúlyozta Vitézy Dávid. Hozzátette: még nem járt le a szerződéskötési moratórium, ami a többi kivitelező cég rendelkezésére áll az eredmény megtámadására. Mint mondta: optimistán fogalmazva két héten belül, ha jogorvoslati eljárás kezdődik, akkor másfél-két hónap múlva megköthetjük a szerződést, ezt követően indulhatnak el a kivitelezési munkák.
A budai fonódó villamos két ágát ismertetve Vitézy Dávid elmondta: egyrészről a Bem rakparti rész, ami a Duna-parton vezet és újra létrehozza a villamossal való összeköttetést a Batthyány tér és a Margit híd között, ezáltal a mai Batthyány téren végződő dél-budai, budai rakparti 19-es és 41-es villamosvonalak tovább haladnak Óbuda felé, egészen a Bécsi út-Vörösvári út csomópontjáig.
A másik, Széll Kálmán téri ágon a 17-es régi vonalát kikötjük a Török utcánál, a régi Bem mozi mellett a Margit körútra, a Széna tér érintésével elérjük a Széll Kálmán teret és a villamos tovább mehet az Alkotás út-Villányi út útvonalon a Móricz Zsigmond körtérre - magyarázta a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója.
Rengeteg új átszállásmentes kapcsolat jön így létre, ha megépül a budai fonódó villamos, átszállás nélküli kapcsolat lesz Buda minden csomópontja között - hangsúlyozta Vitézy Dávid.
Az érintett területekről és a forgalomkorlátozásokról szólva a BKK vezérigazgatója azt mondta: az uniós forrásokat 2015 végéig kell fölhasználnunk, addig be kell fejeznünk a kivitelezési munkákat a budai fonódó villamoshálózaton, ezért ha a kivitelezőkkel meg tudjuk kötni a szerződést, akkor várhatóan igen kiterjedt területen fog megkezdődni a munkavégzés. Hozzátette: ez várhatóan és szándékaink szerint egybeesik a Széll Kálmán tér teljes körű megújításával.
Ez azt jelenti, hogy a Széll Kálmán tér környékén kell forgalomkorlátozásra számítani nagyjából ősztől jövő nyárig, és a Margit körút térségében, a Margit híd budai hídfőjének térségében, a Bem rakparton a Batthyány térig és Óbudán végig a 17-es villamos vonalán, mert azt is felújítjuk - mondta Vitézy Dávid.
InfoRádió