A Rákóczi hídon is átmenő pályát, mely a Közvágóhíd H állomástól a Fehérvári út és az Etele út kereszteződéséig hosszabbítaná meg Budapest egyik leghosszabb villamosvonalát, egyelőre nem vehetik használatba az utasok. A BKK részletesen elárulta, mi ennek az oka:
"Az új szakaszon műszakilag, a kivitelezési szerződés szerint 2015. január 28-ától megkezdődhet az utasok nélküli próbaüzem. Már ahhoz is, hogy a próbavillamossal a Rákóczi hídra fel lehessen hajtani, a Nemzeti Közlekedési Hatóság jóváhagyása szükséges. Az új vonal utasforgalom részére történő átadásához a Rákóczi híd próbaterhelése és hídvizsgálata szükséges, ellenőrző mérésekkel és számításokkal, amelyet a Hatóság tavaly év végi végzésében előírt, pontosítva ennek kívánalmait. Ennek a vizsgálatnak az előkészítése jelenleg is zajlik. A próbaterhelés és a hídvizsgálat lefolytatására és az eredmények értékelésére február-március hónapban kerülhet sor.
A januári határidő - a kivitelezési szerződés szerint - a pálya műszaki átadás-átvételét jelenti, amin a terhelési vizsgálat le tud folyni. Korábban, a híd megépülése után teherautókkal tudták a villamos terhelését szimulálni, de statikus és dinamikus villamosvasúti terheléssel értelemszerűen eddig még nem lehetett kipróbálni a hidat.
A hatóság a hídon megépült új villamospályájának próbaterhelése mellett elrendelte és a Rákóczi híd teljes al- és felszerkezetének mindenre kiterjedő vizsgálatát is. Noha a vonal lényegében már készen van, pontos dátum még nem adható, hogy utasokat a tavasz folyamán mikor tudunk majd szállítani az 1-es villamosvonal új szakaszán. A BKK a Hatóság követelményeinek a megbízott Mérnök és Kivitelező útján minden tekintetben eleget tesz" - olvasható a közleményben.
forrás: portfolio.hu