Március 5-én kezdődött a Déli pályaudvarra vezető alagút bejárata melletti-feletti támfal és rézsű ideiglenes helyreállítása. A munka legkésőbb április közepéig tarthat. A kivitelező Gradex Mérnöki és Szolgáltató Kft. emberei betonszórással biztosítják a támfalat. - A kivitelezés legkésőbb április közepéig tarthat - állítja a MÁV Zrt. korábbi közleményében.
Mint ismert, január 25-én támfalkövek hullottak a sínekre a Déli pályaudvari vasúti alagút kelenföldi oldalán, másnap pedig a támfal is megcsúszott. A MÁV Zrt. a támfal első megcsúszásakor lezárta az alagútnál lévő egyik vágányt és átszervezte a Déli pályaudvar közlekedését, január 31-én pedig teljesen lezárta a pályaudvart. Újbuda Önkormányzata független szakértőket kért fel az eset kivizsglására, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) szakértőinek műszaki jelentése szerint nem terheli felelősség az önkormányzatot a Déli pályaudvar forgalmának leállításához vezető rézsűcsúszásért. A szakvélemény kimondja, hogy a rézsű megcsúszását, és ennek következményeként az alagút kapuzatának sérülését az alsó dolomitrétegen végigcsurgó rétegvíz okozta, így a Csukló utcán összegyűlt csapadékvíz nem volt hatással az eseményekre.
A Déli pályaudvar vasúti közlekedésben betöltött feladatát jelenleg a Kelenföldi Vasútállomás látja el, a menetrend szerint a déliig közlekedő vonatok kindulási- és végpontja is Kelenföldön van jelenleg.
Újbuda