A lap szerint az elsőként benyújtott javaslatból csak annyi derült ki, hogy ez a budai vasúti közlekedés átalakítására menne, aminek legfontosabb része a kelenföldi állomás infrastruktúra-fejlesztése. „A napokban azonban már felkerültek a parlament oldalára a jövő évi költségvetési tervezethez kapcsolódó fejezeti indoklások is, melynek egyik passzusa egyértelművé teszi a kormányzati szándékot: a Déli pályaudvar megszüntetését” - írja az Mfor.hu. A beterjesztés alapján a pályaudvar területét "egy új vagyonkezelő " kapná meg. Az mfor szerint egy márciusban megjelent kormányrendelet alapján júliusra készülnek el a hatásvizsgálatok, a terület hasznosítására vonatkozó ötletpályázat kiírása, lebonyolítása és csak szeptember a határideje annak, hogy a teljes koncepció a kormány elé kerüljön. Erre reagált a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Kommunikációs Főosztálya közleményben, amely szerint a Déli pályaudvar teljes bezárásáról semmiféle döntés nem született. A jövő évi költségvetési tervezet indoklásában szereplő tétel kizárólag a nagy kiterjedésű, de csekély kihasználtságú, rozsdaövezeti jellegű üzemi pályaudvari területek más célú felhasználásának, és Kelenföld további kapacitásbővítésének költségeit fedezi. A fejlesztési tárca kormányhatározatban rögzített feladatként 2016 őszén terjeszt átfogó koncepciót a kormány elé a budai vasúti közlekedés fejlesztéséről.
A Déli pályaudvar sorsáról és a Kelenföldi vasútállomás bővítéséről korábban is írtunk (kapcsolódó tartalmakban a cikkek listája - szerk.), azonban továbbra sem tudni, mi a szándék a velük.
Újbuda